gelukszoekers.
- this project is in dutch -
Project
- Zelfbedachte afstudeeropdracht Communication & Multimedia Design
- Iraanse vluchtelingen
- Hoofdvraag: 'Hoe betrek je via creatieve expressie Nederlanders tussen de 14 en 34 jaar op een persoonlijk niveau bij het onderwerp van Iraanse vluchtelingen?'
Probleem
Gebrek aan kennis en empathie bij een groep Nederlanders met betrekking tot de betekenis en omvang van de protesten in Iran.
Oorzaak: ‘ver-van-mijn-bed’ gevoel.
Vraag: Hoe betrek je deze Nederlanders -via creatieve expressie- bij het onderwerp van Iraanse vluchtelingen?
Rode draad
Dit product draait het negatief beladen woord “gelukszoekers” om in een woord van ons allemaal, want zoeken wij niet allemaal geluk?
Het thema is “dromen”, want dromen hebben wij allemaal. Groot, klein, realistisch of de gekste dromen. Wij hopen allemaal dat ze uitkomen.
Deze hoop en zoektocht naar geluk verbindt ons.
2023
Resultaat
Dit eindproduct bestaat uit verschillende onderdelen die los van elkaar bekeken kunnen worden, maar samen een compleet geheel vormen.
Ze trekken verschillende doelgroepen aan via diverse kanalen, afgestemd op hun aandacht en interesse. Hoe meer interesse, hoe meer content er te bekijken is.
NEWSFLASH:
Dromen
Persoonlijke verhalen
Iraanse vluchtelingen doen hun persoonlijke verhaal over wat ze hier bracht, en wat hun dromen en verlangen zijn. De verhalen bekijken?
De foto’s op Instagram dienen als eyecatcher voor bezoekers die voor het eerst in aanraking komen met dit project via Instagram.
Door de verkoop van kaarten is er €265 opgehaald, wat is gedoneerd aan de jongerenskampen van Stichting Gave. Deze kampen helpen culturen met elkaar te verbinden, wat op de lange termijn het “ver-van-mijn-bed” gevoel kan verminderen. De kaart met QR-code geeft toegang tot persoonlijke video’s en aanvullende content.